כן לומר או לא לומר…


אחת הדאגות השכיחות ביותר של לקוחות שמגיעים אליי לאימון הכנה לראיון עבודה היא מה מותר לומר, מה לא כדאי לומר, איך לענות על השאלה לגבי סיבת הפיטורים, מה כדאי לספר על החולשות שלי ועוד.

אם תשימו לב מה שמשותף לכל הנקודות שציינתי הוא שבכולן הדאגה היא מה לומר.  נקודת ההנחה כאן היא מה שקובע את העובדה שאדם עובר את הראיון ומתקבל למשרה זו או אחרת הן בעיקר הדברים שהוא אומר או לא אומר לצורך העניין.

האם זה כך? האם יש דבר אחר מעבר לתוכן שגורם למראיין להחליט אם הוא מקבל לעבודה אותך או מישהו אחר?

מחקרים מראים שההשפעה שיש לדברים שאנו אומרים נעה בין 7% ל20%. האם עצרנו פעם לשקול את איך אנחנו אומרים את הדברים?

בוא נאמר שאני מדברת ברהיטות, אומרת את מה שלמדתי שכדאי לומר בראיון עבודה, מציינת חולשות שבעיניי הן לא כ"כ נוראיות (האם יש דבר כזה חולשות טובות וחולשות לא טובות?) וכן הלאה. אך אני אומרת את הדברים בהתנצלות או בהססנות, בהתנשאות או ביהירות, האם סיכויי להתקבל עולים או פוחתים?

אני מזמינה אותך לשקול את העובדה שכשתתמקד בעצמך בראיון עבודה, במי אתה ולמה כדאי לבחור דווקא בך ותאמר את אותם דברים בביטחון ובנועם, סיכוייך להצליח יעלו.

איך זה נראה במציאות לדבר בביטחון ובנועם? כאשר תענה על השאלה הזו ותהיה בהיר מה זה לגבייך לדבר בביטחון ובנועם, תוכל להיות מישהו כזה. כי מה שחשוב כמו שציינתי הוא שתעביר את עצמך ולא דמות פיקטיבית שנבנתה מעצות שקיבלת.

ג'ון מורלי אמר "שלושה דברים חשובים בדיבור- מי אומר את הדברים, איך הוא אומר אותם ומה הוא אומר. האחרון מבין השלושה הוא הכי פחות חשוב."

הכותבת, איזבלה זויברמן, הינה מאמנת הווייתית לחיים, מומחית בהכנה לראיונות עבודה.

הוסיפו תגובה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>